India Individueel | |||
|
Johan, Marijke en Indra in India We zijn inmiddels weer aan het werk en alles,(inclusief de darmflora) is
opnieuw in de plooi gevallen.
Net zoals vorig jaar (Rajasthan) , was ook de vakantie van dit jaar weer
een fantastische ervaring.
Samen met Rattan hebben we een fijne tijd doorgebracht in centraal India.
Hij heeft ons altijd veilig doorheen het waanzinnige verkeer naar onze
bestemmingen gebracht.
De wegen richting Khajuraho en Varanasi zijn echt zeer slecht (en dan
druk ik me voorzichtig uit), maar Rattan heeft blijkbaar een derde oog
voor de gaten in de weg. Voor andere reizigers : Vrindavan (bij Mathura) moet je zeker niet
bezoeken. De weg er naar toe is zeeeeer slecht. Er is weinig of niets te
beleven.Stop even in Mathura; bezichtig het een uurtje en rij verder
naar Gwalior en Orcha.
In Chitrakoot was er een congres van advocaten bezig en waren al de
hotels ( 3 stuks) volzet.
Hoe Rattan het voor mekaar gekregen heeft weten we niet, maar hij
versierde voor ons zelfs een kamer met "western toilet " , want hij
kon zijn gasten toch niet "Indian style " laten overnachten.Het heeft
meer dan een uur en vele telefoontjes gekost, maar uiteindelijk moest er
maar een lawyer - of een liar zoals hij ze noemt - plaats ruimen voor 3
voorname gasten uit België.
Al de andere hotels die Rattan voor ons uitzocht waren prima ! Hij kon
soms bijna de helft van de kamerprijs afdingen. In Varanasi vroeg hij of hij een dag eerder mocht vertrekken naar
Delhi.Wij zouden de nachttrein nemen en iemand zou ons in Delhi van het
station ophalen.
Omdat de wegen zo slecht zijn, waren we onmiddellijk akkoord om Rattan
wat vroeger te laten vertrekken.Hij heeft voor ons nog een tuk-tuk naar
het centrum en transport naar het station geregeld en is toen voor een De laatste dag heeft Rattan ons om 22.oo uur afgezet aan de
luchthaven. Om middernacht kwam de melding, eerst dat onze vlucht
vertraging had door een vulkaanaswolk, en daarna het bericht dat de
vlucht gecanceled was. We zijn met een bus, op kosten van Swiss air,
naar een hotel (5*****) gebracht.
Om een nieuwe vlucht te plannen moesten we telefoneren naar |
||
|